Ιταλικά στο Νηπιαγωγείο |
ΠΟΙΟΣ; Η Tatjana Fursova εκπαιδευτικός από την Λιθουανία με επάρκεια στην Ιταλική γλώσσα ήρθε στο Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου ως βοηθός καθηγητή ξένης γλώσσας με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius 2.2
ΓΙΑΤΙ; Διότι στο σύγχρονο σχολείο πρέπει να δοκιμάζονται νέες ιδέες, νέες διαδικασίες προσέγγισης της γνώσης προσφέροντας την αίσθηση της ανανέωσης σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους. Κύριος στόχος μας τα παιδιά μέσα σε 3 μήνες να μπούνε στο πνεύμα των Ιταλικών και να νοιώσουν χαρά ανακαλύπτοντας μια ξένη γλώσσα και να συνειδητοποιήσουν τα ποικίλα οφέλη που προκύπτουν.
ΠΟΤΕ; Την Άνοιξη του 2004. Το πρόγραμμα άρχισε 1 Μαρτίου και τελείωσε 31 Μαΐου 2004.
ΠΩΣ; Ακολουθήσαμε την μεθοδολογία της διαθεματικής προσέγγισης με λειτουργικούς και βιωματικούς στόχους. Αυτή κυρίως βασίστηκε στην εμπειρία της υποφαινόμενης από την συμμετοχή της σε σεμινάριο 80 ωρών ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης για την διδασκαλία ξένης γλώσσας στο University of Cork - Ireland 2002. Σκοπός μας δεν ήταν 2 ώρες την ημέρα ‘να κάνουμε Ιταλικά’ αλλά να δημιουργήσουμε ποικίλες, ελκυστικές και επιλέξιμες μαθησιακές καταστάσεις με επίκεντρο την Ιταλική γλώσσα και να είναι όσο το δυνατόν ενσωματωμένες στο υπόλοιπο πρόγραμμα του σχολείου. Ειδικότερα το 3μηνο πλάνο εργασίας μας περιέλαβε τους ακόλουθους μαθησιακούς τομείς: α./ Αρίθμηση 1 – 12 β./ Κατανόηση μιας γκάμας λεξιλογίου που να άπτεται του βιωματικού τρόπου εργασίας του σχολείου μας με άμεσες και κατανοητές ‘μαθησιακές προτάσεις’ όπως: κινητικά παιχνίδια – δραματοποίηση - παντομίμα - θέατρο - χρήση των νέων τεχνολογιών - φύλλα εργασίας - Ιντερνετ - CDrom Videotapes γ./ Χρήση και εκμάθηση απλών προτάσεων καθημερινής χρήσης καθώς και σύντομων διαλόγων δ./ Τραγούδια ε./ Ρίμες ζ./ Χρώματα η./ Χωροχρονικές έννοιες.
1./ ΦΑΣΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ:
Τα παιδιά προετοιμάστηκαν για την έλευση της βοηθού ξένης γλώσσας ένα μήνα πριν ως ακολούθως:
Ø Παρουσίαση στη τάξη γράμμα και φωτογραφία που έστειλε η βοηθός Ø Συζήτηση για την σκοπιμότητα και την χρηστικότητα ενός τέτοιου σχεδίου Ø Προσδιορισμός στο χάρτη της χώρας προέλευσης της βοηθού και της χώρας της γλώσσας που επρόκειτο να διδαχθούν Ø Πρώτη επαφή με την Ιταλική γλώσσα με ένα μουσικό CD Ø Συγκέντρωση και ενημέρωση των γονέων
2./ ΦΑΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ø Καλωσόρισμα και παρουσίαση της βοηθού με δραστηριότητες όπως ελληνικά τραγούδια, στολισμός χώρου με σημαίες της χώρας της, παιχνίδια γνωριμίας και εμπιστοσύνης Ø Εβδομάδα αμοιβαίας προσαρμογής: των παιδιών στην παρουσία της βοηθού και στο νέο σχήμα που θα ακολουθούσαμε για τους επόμενους 3 μήνες και της βοηθού στο πρόγραμμα και στο ύφος του δικού μας σχολείου. Ø Σταδιακές παρεμβάσεις της βοηθού στην Ιταλική γλώσσα σε παιχνίδια της τάξης πχ: δυο παιδιά ψαρεύουν με μαγνήτες - ο νικητής ψαρεύει 6 και ο άλλος 5 - έτσι μαθαίνουν να μετράνε μέχρι το 6 και να κάνουν διάκριση σε ενικό και πληθυντικό αριθμό (pesce: ψάρι - pesci: ψάρια ) Ø Εισαγωγή σε έννοιες όπως μεγάλο μικρό, πολλά λίγα, δεξιά αριστερά Ø Κατασκευή καρτελών από την βοηθό με αντικείμενα όπου η Ιταλική ονομασία τους ακούγεται οικεία στα ελληνικά (treno, calza, barca, gatto κα)
Προαιρετικά φύλλα εργασίας όπου α/ γράφουν μέσω ενός πίνακα αναφοράς τους αριθμούς 1,2,3 και ζωγραφίζουν τον αντίστοιχο πληθικό αριθμό αντικειμένων από θέματα που έχουν δουλευτεί τις προηγούμενες μέρες και έχουν αυτά επιλέξει β./ κάνουν διάκριση των 4 ποδιών ζώων που έχουν ήδη αναφερθεί και μεταγράφουν το αντίστοιχο όνομα τους ( Leone, Elephante, Giraffa)
|
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΠΑΡΕΛΛΙΟΥ - KINDERGARTEN OF KAPARELLI |