Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου

Το χωρίο μας

 

Project: Το χωριό μας


Μια μέρα κουβεντιάζοντας στην τάξη κάποιο παιδί έριξε την ιδέα να βγούμε βόλτα στο χωριό "για να τα δούμε όλα"... Έτσι άρχισε αυτό το σχέδιο εργασίας. Όλοι είχαν κάτι στο μυαλό τους να προτείνουν για να επισκεφτούμε... έτσι τα γράψαμε σένα χαρτί, μετά στον Υπολογιστή τα τυπώσαμε και τα κολλήσαμε σ' ένα ταμπλό. Με αυτόν τον τρόπο ο καθένας ήξερε τι θα έκανε 'εκεί έξω' αργότερα.

Είχαμε και μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που όλοι ήθελαν να την δοκιμάσουν και έτσι ξεκινήσαμε. Τρεις εβδομάδες μας πήραν οι όλες οι εξορμήσεις στο χωριό. Δεν ήταν εύκολο να περπατάς στο δρόμο - έστω του χωριού - με 12-14 παιδιά (11 αγόρια!)... Ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαμε και κάποια βοήθεια από τις μαμάδες... (την άλλη φορά).

Τα μέρη που προτάθηκαν από τα παιδιά τα χώρισα νοερά σε τομείς. Έτσι σε κάθε μας εξόρμηση είχαμε 2-3 προεπιλεγμένα σημεία να επισκεφτούμε και να τραβήξουν τα παιδιά φωτογραφίες. Ήταν μια πολύ καλή και χαρούμενη εμπειρία γιατί τους δόθηκε η ευκαιρία να παρατηρήσουν μέρη που αν και ήταν στο καθημερινό τους δρομολόγιο ή ακόμη και δίπλα στο σπίτι τους δεν τα είχαν προσέξει.

Το δεύτερο στάδιο ήταν να περάσουμε τις δισκέτες με τις φωτογραφίες στον Η/Υ (δική μου δουλειά παρουσία των παιδιών).

Τις είδαν προσεκτικά όλες και κάποιες που δεν ήταν καλά τραβηγμένες μου είπαν να τις σβήσω. Τις υπόλοιπες τις τυπώσαμε και τις κολλήσαμε στην τάξη να τις δούνε και τα παιδιά του κλασσικού που συστεγαζόμαστε.

Πρότεινα να φτιάξουμε μια μακέτα του χωριού μέσα στο σχολείο. Τα παιδιά άρχισαν να προτείνουν υλικά και τρόπους κατασκευής... χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε μια ανέλαβε κάτι συγκεκριμένο. Όλοι μαζί οριοθετήσαμε τα σημαντικότερα σημεία του χωριού στην μακέτα όπου και κολλήσαμε σε σμίκρυνση τις αντίστοιχες φωτογραφίες που είχαμε τραβήξει. Τα παιδιά φτιάξανε δρόμους και σπίτια από πλαστελίνη δέντρα από σύρμα πίπας, βουνά από κάνσον βάλαμε έτοιμα μικρά ζωάκια και λουλούδια, και είχαμε το Καπαρέλλι μέσα στη τάξη μας.

Φτιάχνοντας τα όλα αυτά σταδιακά αυτόματα γίνονταν και αφόρμη για οριζόντιες συζητήσεις του τύπου: τι είδους είναι ο περιβάλλοντας χώρος, τα είδη των δέντρων του, ποια ζώα μπορούμε να συναντήσουμε, ποια έχουμε μέσα στο χωριό, γιατί έχουν λιγοστέψει οι οικογένειες που έχουν κατοικίδια, πόσες είναι αυτές που έχουν, επίσκεψη σε μία, καταγραφή των ειδών της (μια μικρή φάρμα ήταν), πόσες εκκλησίες έχει το χωριό πόσες φωτογραφήσαμε...

Μια ομάδα παιδιών θέλησε και έφτιαξε δίπλα στο χωριό και μια πόλη... Αλλά αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία...