Ιταλικά στο Νηπιαγωγείο |
3./ ΦΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Για τα παιδιά:
Ø Έμαθαν περισσότερα απ’ όσα είχαμε υποθέσει και σχεδιάσει αρχικά Ø Οι ώρες των Ιταλικών ήταν μια χαρούμενη διαδικασία Ø Η χρήση του Η/Υ και των CDrom έδωσε μεγαλύτερη ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση ακόμη και στην ομάδα των μικρών (4-5 χρόνων) Τα προνήπια αν και δεν χρησιμοποιούσαν Η/Y εν τούτοις τα κατάφεραν ικανοποιητικά μέσα στους 3 αυτούς μήνες. Συνήθως ξεκινάμε την χρήση του Η/Υ και του Ιντερνετ Οκτώβρη και μόνο με την ομάδα των μεγάλων 5-6 χρόνων χρησιμοποιώντας τον για λειτουργικές ανάγκες της τάξης πχ. Δανειστική βιβλιοθήκη Ø Μετέφεραν καθημερινά ότι μάθαιναν από το σχολείο στο σπίτι Ø Απέκτησαν μια θετική στάση για τις ξένες γλώσσες γενικά Ø Αισθάνονταν ιδιαίτερα χαρούμενα όταν μιλούσαν Ιταλικά εκτός σχολείου με τους συμμαθητές τους Ø Ανέπτυξαν ιδιαίτερα καλή σχέση με την βοηθό γεγονός που ενίσχυσε την διάθεσή τους να συνεχίσουν την εκμάθηση της γλώσσας Ø Δυο γονείς αποφάσισαν να συνεχίσουν στα παιδιά τους την εκμάθηση της συγκεκριμένης γλώσσας και την επομένη χρονιά
Για τους εκπαιδευτικούς:
Ø Δημιουργήθηκε προσωπικό κίνητρο για την εκμάθηση της γλώσσας Ø Ήταν μια καλή ευκαιρία για την διεύρυνση των εκπαιδευτικών οριζόντων στο καθιερωμένο σχολικό πρόγραμμα με διαστάσεις και οφέλη που σαφώς δεν σταματούν στους 3 αυτούς μήνες Ø Η δημιουργία ενός Διαδικτυακού Project με έμφαση στις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού σχολικού δικτύου και του προγράμματος Spring day, με την συμμετοχή των 10 νέων χωρών και της βοηθού από την Λιθουανία Tatjana Fursova. Ø Κατασκευή ιστοσελίδας με την συμμετοχή της βοηθού σε εκπαιδευτική On-line Community of Leaders ‘talktolearn’ in Primary School in G. Britain Ø Άμεση συνεργασία με το Γυμνάσιο - Λύκειο Καπαρελλίου στη εκπόνηση και εφαρμογή προγράμματος για την εκμάθηση της Ιταλικής ( Νηπιαγωγείο : 10 ώρες εβδομαδιαίως / Γυμνάσιο -Λύκειο : 4 ώρες εβδομαδιαίως) Στο τέλος του 3μήνου πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Κάτω Ιταλία από τους μαθητές του Γυμνασίου όπου και φάνηκαν έμπρακτα τα θετικά αποτελέσματα του προγράμματος. Ø Διοργάνωση 3ημερου διαπολιτισμικών εκδηλώσεων ως επιστέγασμα του προγράμματος αυτού (26 –27 –28 Μαίου 2004 / 8.00πμ – 17.00μμ Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου
Για τους Γονείς:
Ø Ενεπλάκησαν άμεσα στο πρόγραμμα και προσέφεραν την αμέριστη συμπαράστασή τους στο 3ημερο εκδηλώσεων που κάναμε Ø Μας μετέφεραν με ενθουσιασμό τα θετικά τους σχόλια βλέποντας τις γλωσσικές ικανότητες που ανέπτυσσαν τα παιδιά τους κάθε βδομάδα Ø Δημιούργησαν ένα θετικό Feedback σε βοηθό και εκπαιδευτικούς Ø Προσέγγισαν 2 νέες κουλτούρες αυτής της Βοηθού και αυτής της γλώσσας που μας δίδαξε
Για την Τοπική Κοινωνία:
Ø Η Βοηθός ανέπτυξε σωστές ισορροπημένες σχέσεις με την τοπική κοινωνία και βοήθησε στο να γνωρίσουν πολλοί κάτοικοι την μακρινή της χώρα και να σχηματίσουν μια θετική εικόνα για αυτήν
Αντί επιλόγουΣτην τελευταία φάση του προγράμματος επιχειρήσαμε να ‘κατασκευάσουμε’ έναν μεγαλύτερο διάλογο για να έχουμε μια ‘καλύτερη’ τελική παρουσία στους γονείς. Ήταν μια λάθος κίνησή μας που είχε ως αποτέλεσμα να αγχώσει τα παιδιά και να αρχίσουν να αμφιβάλλουν και για τις ήδη κατακτημένες τους δεξιότητες. Ευτυχώς το ακυρώσαμε έγκαιρα - μετά από 2 μέρες - χωρίς επιπτώσεις στα παιδιά αφού συνειδητοποιήσαμε για μια ακόμη φορά την αναγκαιότητα και την σπουδαιότητα της εφαρμογής μιας βιωματικής και λειτουργικής διαθεματικής μάθησης εάν στοχεύουμε σε μόνιμη δημιουργική γνώση μέσα από χαρούμενες και δημιουργικές διαδικασίες.
|
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΠΑΡΕΛΛΙΟΥ - KINDERGARTEN OF KAPARELLI |