Ιταλικά  στο Νηπιαγωγείο

 

3./  ΦΑΣΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

Για  τα  παιδιά:

 

Ø Έμαθαν  περισσότερα  απ’ όσα  είχαμε  υποθέσει και σχεδιάσει  αρχικά

Ø Οι  ώρες  των  Ιταλικών  ήταν  μια  χαρούμενη  διαδικασία 

Ø Η  χρήση  του  Η/Υ  και  των  CDrom    έδωσε  μεγαλύτερη  ικανοποίηση  και αυτοπεποίθηση  ακόμη  και  στην  ομάδα  των  μικρών (4-5 χρόνων) Τα  προνήπια  αν  και  δεν  χρησιμοποιούσαν  Η/Y  εν  τούτοις  τα κατάφεραν  ικανοποιητικά  μέσα  στους  3 αυτούς  μήνες.  Συνήθως  ξεκινάμε  την  χρήση του Η/Υ και  του  Ιντερνετ  Οκτώβρη  και  μόνο με  την  ομάδα  των  μεγάλων 5-6 χρόνων χρησιμοποιώντας  τον  για  λειτουργικές ανάγκες  της τάξης πχ.  Δανειστική  βιβλιοθήκη 

Ø Μετέφεραν  καθημερινά  ότι  μάθαιναν  από  το  σχολείο  στο  σπίτι

Ø Απέκτησαν  μια θετική  στάση  για  τις  ξένες  γλώσσες  γενικά

Ø Αισθάνονταν  ιδιαίτερα  χαρούμενα  όταν  μιλούσαν  Ιταλικά  εκτός  σχολείου  με  τους  συμμαθητές  τους

Ø Ανέπτυξαν  ιδιαίτερα  καλή  σχέση  με  την  βοηθό  γεγονός  που  ενίσχυσε  την  διάθεσή τους  να  συνεχίσουν  την  εκμάθηση  της  γλώσσας

Ø Δυο  γονείς  αποφάσισαν  να  συνεχίσουν  στα  παιδιά  τους  την  εκμάθηση  της  συγκεκριμένης  γλώσσας και  την  επομένη  χρονιά

 

 

  Για  τους  εκπαιδευτικούς:

 

Ø Δημιουργήθηκε  προσωπικό  κίνητρο για την  εκμάθηση  της  γλώσσας

Ø Ήταν  μια  καλή  ευκαιρία  για την διεύρυνση  των  εκπαιδευτικών  οριζόντων  στο  καθιερωμένο  σχολικό  πρόγραμμα  με  διαστάσεις  και οφέλη  που  σαφώς  δεν  σταματούν  στους  3 αυτούς  μήνες

Ø Η  δημιουργία ενός  Διαδικτυακού  Project  με  έμφαση  στις λιγότερο  ομιλούμενες  γλώσσες  στα  πλαίσια  του  Ευρωπαϊκού  σχολικού  δικτύου  και του  προγράμματος  Spring  day,  με  την  συμμετοχή  των  10  νέων  χωρών   και  της  βοηθού  από την  Λιθουανία  Tatjana  Fursova.

Ø Κατασκευή  ιστοσελίδας  με την  συμμετοχή της  βοηθού  σε  εκπαιδευτική  On-line  Community  of  Leaders ‘talktolearn’ in  Primary  School  in  G. Britain

Ø Άμεση  συνεργασία  με το  Γυμνάσιο  -  Λύκειο  Καπαρελλίου    στη  εκπόνηση  και  εφαρμογή  προγράμματος  για την  εκμάθηση  της  Ιταλικής     (  Νηπιαγωγείο :  10  ώρες  εβδομαδιαίως   /  Γυμνάσιο  -Λύκειο :  4  ώρες  εβδομαδιαίως)    Στο τέλος  του  3μήνου  πραγματοποιήθηκε  προγραμματισμένη  εκπαιδευτική  επίσκεψη  στη  Κάτω  Ιταλία  από  τους  μαθητές  του Γυμνασίου  όπου  και  φάνηκαν  έμπρακτα  τα  θετικά  αποτελέσματα  του προγράμματος.

Ø Διοργάνωση  3ημερου  διαπολιτισμικών   εκδηλώσεων  ως  επιστέγασμα  του  προγράμματος  αυτού 

            (26 –27 –28 Μαίου  2004  /    8.00πμ – 17.00μμ   Νηπιαγωγείο  Καπαρελλίου      

           

 

Για  τους  Γονείς:

 

Ø Ενεπλάκησαν  άμεσα  στο  πρόγραμμα  και  προσέφεραν  την  αμέριστη  συμπαράστασή τους  στο  3ημερο  εκδηλώσεων που  κάναμε

Ø Μας  μετέφεραν με  ενθουσιασμό  τα  θετικά  τους  σχόλια  βλέποντας  τις  γλωσσικές  ικανότητες  που  ανέπτυσσαν τα   παιδιά  τους   κάθε  βδομάδα

Ø Δημιούργησαν  ένα  θετικό  Feedback  σε  βοηθό  και  εκπαιδευτικούς

Ø Προσέγγισαν  2  νέες  κουλτούρες  αυτής  της  Βοηθού  και  αυτής  της  γλώσσας  που  μας δίδαξε

 

Για την  Τοπική  Κοινωνία:

 

Ø Η  Βοηθός  ανέπτυξε  σωστές  ισορροπημένες  σχέσεις  με την  τοπική  κοινωνία  και βοήθησε  στο  να  γνωρίσουν  πολλοί  κάτοικοι  την  μακρινή της  χώρα  και να  σχηματίσουν  μια  θετική  εικόνα  για  αυτήν

 

 

 

Αντί  επιλόγου

Στην  τελευταία  φάση  του  προγράμματος  επιχειρήσαμε  να  ‘κατασκευάσουμε’  έναν  μεγαλύτερο  διάλογο  για  να  έχουμε  μια  ‘καλύτερη’  τελική  παρουσία  στους  γονείς.  Ήταν  μια  λάθος  κίνησή  μας  που  είχε ως  αποτέλεσμα  να  αγχώσει  τα παιδιά  και  να  αρχίσουν  να  αμφιβάλλουν και για τις  ήδη  κατακτημένες  τους  δεξιότητες.  Ευτυχώς  το  ακυρώσαμε  έγκαιρα - μετά  από  2  μέρες -  χωρίς  επιπτώσεις  στα παιδιά  αφού συνειδητοποιήσαμε   για  μια  ακόμη  φορά  την  αναγκαιότητα και την  σπουδαιότητα της  εφαρμογής  μιας  βιωματικής  και  λειτουργικής  διαθεματικής  μάθησης   εάν  στοχεύουμε  σε  μόνιμη  δημιουργική  γνώση  μέσα από χαρούμενες  και  δημιουργικές  διαδικασίες.  

 

 

 

 

 

 

 

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ  ΚΑΠΑΡΕΛΛΙΟΥ   -     KINDERGARTEN OF  KAPARELLI