Έναρξη: Οκτώβρης 1999
Στόχος: Το δημόσιο σχολείο να γίνει εξ ίσου ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς με εκείνα των ιδιωτικών.
ΤΜΗΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ
7.45: προσέλευση Νηπιαγωγού.8.00 - 9.30: προσέλευση νηπίων, ελεύθερες δραστηριότητες στις οργανωμένες γωνιές εργασίας.9.30 - 10.15: παρουσιολόγιο , καιρός , οργανωμένες δραστηριότητες: Γλώσσα, νοητικός τομέας, προμαθηματικές έννοιες , προαναγνωστικός, προγραφικός τομέας.10.15 - 10.45: ατομική καθαριότητα, φαγητό10.45 - 11.15: διάλειμμα11.15 - 11.50 : οργανωμένες δραστηριότητες: εικαστικά , παραμύθι, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, τραγούδι.11.50 - 12.00: τακτοποίηση της αίθουσας.12.00: Αλλαγή Νηπιαγωγού.12.00 - 1.00: οργανωμένες δραστηριότητες: Γλώσσα μέσα από τη νέα δομιτική προσέγγιση της "ομάδας της κ. Σκούρα".Η/Υ , Ευρωπαϊκό Project, Internet.1.00 - 1.15: τακτοποίηση του χώρου.1.15 - 2.00 : Αγωγή υγείας, φαγητό.2.00 - 2.30: χαλάρωση, απαλή μουσική, διάβασμα από τη νηπιαγωγό, ύπνος.2.30 - 2.45: τακτοποίηση χώρου.2.45 - 3.30: οργανωμένες δραστηριότητες: Αγγλικά , ανάγνωση εφημερίδας , δανειστική βιβλιοθήκη οργανωμένη σε Η/Υ, ψυχοκινητική, σλάιτς , χορός , μουσική.3.30 - 3.45 : προετοιμασία και αναχώρηση νηπίων.4.00: αναχώρηση νηπιαγωγού. |
ΤΜΗΜΑ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ
8.00: προσέλευση νηπιαγωγού.8.30 - 9.45: προσέλευση νηπίων , ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές εργασίας.9.45 - 10.15: παρουσιολόγιο, καιρός, οργανωμένες δραστηριότητες: Γλώσσα, νοητικός τομέας, κοινωνικοσυναισθηματικός τομέας, ψυχοκινητικός τομέας.Χώρος: η κυρίως αίθουσα. 10.15 - 10.45: ατομική καθαριότητα, φαγητό.10.45 - 11.15: διάλειμμα.11.15 - 11.50: οργανωμένες δραστηριότητες: εικαστικά , παραμύθι, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, τραγούδι.11.50 - 12.00: χαλάρωση στη βιβλιοθήκη.12.00: αναχώρηση νηπίων. |
1./ Ευρωπαϊκό πρόγραμμα - Comenius Action1.
2./ Mέθοδος Project - προτεινόμενα θέματα.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Δομή του ολοήμερου προγράμματος και προσαρμογή των παιδιών σε όλες του τις πτυχές. Εισαγωγή στον Η/Υ - λειτουργία και χρήση του Paint. Προετοιμασία των παιδιών για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα με την εισαγωγή στην κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου. Γνωστά παραμύθια, δημιουργία δικών τους. |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
1-15: Πουλιά, project, Επίσκεψη σε κτήμα Στρουθοκαμήλων στο Καπαρέλλι. 15-30: Ευρωπαϊκό Project: “ Το ταξίδι της μικρής τίγρης στην Αθήνα”. Αναφορά αντικειμένου -σκοπιμότητα- παρουσίαση χαρακτήρων- συλλογή υλικού “Αθήνα” - επιλογή αυτών που θέλουμε να παρουσιάσουμε – σύνδεση των περιοχών και των ηρώων, πλοκή , ολική προφορική αναπαραγωγή της ιστορίας- καταγραφή της από την νηπιαγωγό -ζωγραφική απεικόνιση της στον Η/Υ- γενικός επανέλεγχος από τα παιδιά. |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1-15: Ευρωπαϊκό Project: “ Το ταξίδι της μικρής τίγρης στην Αθήνα ”Συνέχεια της ανάπτυξης του project.15 : Αποστολή της ιστορίας μας στους εταίρους μέσω του Internet. Πρώτο e-mail στα αγγλικά από τα παιδιά στους εταίρους.1623: Χριστούγεννα, Θεατρικό, προετοιμασία γλυκών, διακόσμηση χώρου. |
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
10-15: project ‘χρόνος’: χρονική διαδοχή και σύνδεση συμβάντων και φυσικών φαινομένων. 15-30: Ευρωπαϊκό project: “Τα ελληνικά νησιά”.Αναφορά αντικειμένων - παρουσίαση πιθανών νέων χαρακτήρων- συλλογή υλικού “ ελληνικά νησιά ” -επιλογή αυτών που θέλουμε να παρουσιάσουμε- σύνδεση των περιοχών και των ηρώων, πλοκή-ολική προφορική αναπαραγωγή της ιστορίας- καταγραφή της από την νηπιαγωγό -ζωγραφική απεικόνιση της στον Η/Υ- γενικός επανέλεγχος από τα παιδιά Γραφή από τα παιδιά με λατινικούς χαρακτήρες των ονομάτων των νησιών. |
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1-15: Ευρωπαϊκό project: “Τα ελληνικά νησιά”.Συνέχεια της ανάπτυξης του project.15 : Αποστολή της ιστορίας μας στους εταίρους μέσω του Internet.16-29: προετοιμασία και πραγματοποίηση “Εβδομάδα της Ελλάδας”: συλλογή παντός υλικού, συζητήσεις , συνεντεύξεις, Video, Slides, Internet, παρασκευή παραδοσιακών ελληνικών γλυκών, τελική γιορτή με συμμετοχή και των γονέων. |
ΜΑΡΤΙΟΣ 1-15: Ζώα Project: ομαδοποιήσεις κατά χώρα προέλευσης, θηλαστικά ή μη, ερπετά, πτηνά, βοηθητικό υλικό από CD TOMH -Internet- καρτέλες Κουστώ .Επίσκεψη στο Ζωολογικό κήπο της Ν. Φιλαδέλφειας. Φωτογράφηση, αποδελτίωση , σύγκριση των εκεί ζώων, άλμπουμ φωτογραφικού υλικού των παιδιών. 16-30: προετοιμασία και πραγματοποίηση“Εβδομάδα της Γαλλίας”: συλλογή υλικού από τους εταίρους Internet και τα παιδιά. Κατασκευή κάποιου ‘τυπικού’ τους προϊόντος συμμετοχή γονέων.‘ηχητικό’ e-mail με ελληνικό τραγούδι. |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1-15: project τοπικής ιστορίας: Η Ευρώπη, ο Κάδμος , το πρώτο βασίλειο της Θήβας. Ο Ηρακλής, ο Κιθαιρώνας : Συλλογή υλικού, καταγραφή πίνακα με τα διαδοχικά γεγονότα, θεατρικό παιχνίδι , δραματοποίηση. Επίσκεψη στο Μουσείο της Θήβας. 16-30: προετοιμασία και πραγματοποίηση“Εβδομάδα της Γερμανίας” συλλογή και μουσικού υλικού , μεταξύ των άλλων , από τους εταίρους, On-line επικοινωνία με το συντονιστικό σχολείο την ημέρα της γιορτής από γονείς και παιδιά. |
ΜΑΪΟΣ 1-15: project: ηλιακό σύστημα, διάστημα, Γη, ήλιος, σελήνη, πλανήτες, αέρας, ουρανός, πύραυλοι, πλανήτες, μετεωρολογία,αστεροσκοπείο. Επίσκεψη στο Αστεροσκοπείο Αθηνών. 16-30: προετοιμασία και πραγματοποίηση“Εβδομάδα της Δανίας” συλλογή μεταξύ άλλων και κτιριακών σχεδίων της πόλης των εταίρων μέσω CDs, Internet , συγκρίσεις, αιτιολογήσεις. Παρασκευή του τοπικού δανέζικου γλυκού που αναφέρεται και στη ιστορία του ευρωπαϊκού project.“ηχητικό” e-mail με αγγλικό τραγούδι. |
ΙΟΥΝΙΟΣ 1-15: προετοιμασία γιορτής για το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς 1999-2000. Τα παιδιά θα διαλέξουν να δραματοποιήσουν ‘επίσημα’ για τους γονείς κάτι που τους εντυπωσίασε πολύ από όσα δουλεύτηκαν αυτή την χρονιά. Έκθεση ποικίλων υλικών (άλμπουμ, κείμενα , ελληνικά και αγγλικά, δεμένα ή άδετα, τραγούδια , χορούς, κ.α ) ‘κατασκευασμένων’ από τα παιδιά. Επεξεργασία και έκδοση του ευρωπαϊκού project στο Internet. |