Ιταλικά στο Νηπιαγωγείο |
Ø Εισαγωγή σε Ιταλικά παιχνίδια γλώσσας μέσω ενός Cdrom στον Η/Υ. Αυτό επαναλαμβάνεται σε καθημερινή βάση 5-6 λεπτά για κάθε παιδί σε ομάδες των τεσσάρων με την συνεχή παρουσία της βοηθού. Ø Ενθάρρυνση για σύντομους Ιταλικούς διάλογους σε καθημερινές λειτουργικές καταστάσεις όπως: α./ έλευση αποχώρηση βοηθού: Buongiorno - arrivederci signοrina Tatjana β./ στο μεσημεριανό σερβίρισμα του φαγητού : Prego: ορίστε Grazie: ευχαριστώ
Ø Παιχνίδι με τις συλλαβές : Ένα παιδί προσπαθεί να ‘ακούσει’ μια δισύλλαβη Ιταλική λέξη που την έχουμε χωρίσει στα δυο, μυστικά, και την φωνάζουν συγχρόνως 2 ομάδες παιδιών
Ø Εκμάθηση Ιταλικού τραγουδιού “Marina Marina” Ø Χειροτεχνικές κατασκευές με ποικίλα υλικά για την κατανόηση και τον συνδυασμό αριθμητικών επιθέτων και ουσιαστικών (Un elephante / Tre Leoni )
Ø Η βοηθός συνεχίζει την κατασκευή των καρτελών με ζωγραφισμένα αντικείμενα και την αναγραφή της ονομασίας τους, με αφόρμηση από τα παιχνίδια γλώσσας στον Η/Υ, όπου τα παιδιά συνεχίζουν με εξατομικευμένο ρυθμό την μετάβαση από το ένα επίπεδο σε άλλο
Ø Τα παιδιά ζητάνε να μάθουν αριθμούς και μετά το 6 Ø “Fra Martino” Ένα τραγούδι που το ξέρουμε ήδη στα ελληνικά
Ø Φύλλο εργασίας - μικτή κατασκευή - για τις 4 εποχές με έμφαση στην Άνοιξη: Primavera Ø Εμπλουτισμός των μικρών διαλόγων που ήδη γνωρίζουν: Buongiorno signiorina + όνομα του φίλου τους -- Come stai? -- Molto bene! Ø Παιχνίδι κινητικότητας με χρώματα : Verde, Rosso, Giallo, Blu (κάποια παιδιά τα γνωρίζουν ήδη από το παιχνίδι στο CDrom )
Ø Τα παιδιά ‘παίζουν Ιταλικά’ στις ελεύθερες δραστηριότητες και αυτό μας οδηγεί στο να συστηματοποιήσουμε περισσότερο τους διάλογους: -- Permesso? --Avanti, avanti -- Buongiorno signiorina Irini -- Buongiorno signor Dimitris --- PIACERE -- Come stai? --Molto bene. E tu? -- Anchio molto bene! Ø Διατάξεις αντικειμένων, ομαδοποιήσεις, αρίθμηση, πρόσθεση, αφαίρεση από το 1 έως το 12 με αφόρμηση συμβάντα της τάξης (γενέθλια της Μαρίας) και ενθάρρυνση για δημιουργικές βιωματικές καταστάσεις (μεγάλη κατασκευή χώρου της Σωτήρχου)
Ø Κάρτες επαναληπτικής αξιολόγησης των δραστηριοτήτων του Cdrom Ø Χρώματα στον Η/Υ - ένα από τα παιχνίδια - : Azzuro, Nero, Bianco, Marrone, Rosa, Rosso, Arrancione, Grigio, Giallo, Viola, Verde. Ø Κατασκευή πίνακα αναφοράς Χρωμάτων στη Τάξη – Παιχνίδι με τον πίνακα: να φέρουν ένα αντικείμενο στο ζητούμενο χρώμα από τη βοηθό και να το ονομάσουν
Ø Φύλλο εργασίας : Εποχές, Φθινόπωρο Χειμώνας - Η αντίστοιχη μουσική του Ιταλού συνθέτη Vivaldi Ø Δραματοποίηση με καρτέλες μιας Ιταλικής ρίμας: CAINO (Filastrocca per la notte) Ø Παρουσίαση πασχαλινών εθίμων της Λιθουανίας – χώρας προέλευσης της βοηθού- σύγκριση με τα δικά μας , διαπίστωση κοινών σημείων (ημέρα των Βαΐων) Ø Διακοπές του Πάσχα 19-25 Απριλίου
Ø Επανάληψη όλων όσων έχουμε μάθει. Μείωση των Ιταλικών από 2 σε 1 ώρα την ημέρα λόγω της παράλληλης ανάπτυξης Project για τους Ολυμπιακούς αγώνες 2004. Αυτό κράτησε 2 εβδομάδες Ø Νέο τραγούδι - FIORE - τα παιδιά ζητάνε νέες καρτέλες για να το μάθουνε παίζοντας
Ø Παιχνίδι χρωμάτων με το ‘αλεξίπτωτο’ : α./ ένα παιδί στη μέση πετά μια μπάλα σε ένα χρώμα και ρωτά: -- Que colore e? Ένα άλλο πιάνει τη μπάλα και επιστρέφοντας την απαντά: -- E rosso κτλ β./ Όλα τα παιδιά του κύκλου διαδοχικά πιάνουν το αλεξίπτωτο με το αριστερό χέρι , το σηκώνουν και με το δεξί δείχνουν τα 2 χρώματα που βρίσκονται μπροστά τους και λένε: e Giallo e Verde … Ø Το Ουράνιο Τόξο, παιχνίδι: με φόδρες στα 6 χρώματα του ουράνιου τόξου, ένα ένα παιδί τρέχει στο χώρο και έπειτα λέει: Io sono arrancione …io sono blu.. τελειώνουν και οι 6 μαζί στη σειρά λέγοντας: tutti insieme siamo l’ arcobaleno: όλοι μαζί είμαστε το ουράνιο τόξο!
Ø Συζήτηση με την βοηθό και τη τάξη για τις δραστηριότητες που θα θέλαμε να παρουσιάσουμε σε γονείς και φίλους μας. Τις συναποφασίσαμε και έτσι δουλέψαμε για 2 βδομάδες για τον γενικό συντονισμό και τη ροή της όλης παρουσίας που σχεδιάσαμε.
Ø Πραγματοποίηση ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ με ποικίλες αναφορές στην Ιταλία επειδή μαθαίνουμε τη γλώσσα της … στην Λιθουανία λόγω προέλευσης της βοηθού από εκεί … και της Ελλάδας γιατί Έλληνες είμαστε.
|
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΠΑΡΕΛΛΙΟΥ - KINDERGARTEN OF KAPARELLI |