Ιταλικά  στο Νηπιαγωγείο

Ø Εισαγωγή  σε  Ιταλικά  παιχνίδια  γλώσσας  μέσω  ενός  Cdrom  στον  Η/Υ.   Αυτό  επαναλαμβάνεται  σε  καθημερινή  βάση  5-6  λεπτά  για  κάθε  παιδί  σε  ομάδες  των  τεσσάρων  με την  συνεχή παρουσία  της  βοηθού.

Ø Ενθάρρυνση  για  σύντομους  Ιταλικούς  διάλογους  σε καθημερινές  λειτουργικές  καταστάσεις  όπως:        α./   έλευση αποχώρηση  βοηθού:  Buongiorno  -  arrivederci  signοrina  Tatjana    β./  στο  μεσημεριανό  σερβίρισμα  του φαγητού :   Prego:  ορίστε    Grazie:  ευχαριστώ

 

Ø Παιχνίδι  με τις  συλλαβές  :  Ένα  παιδί  προσπαθεί  να  ‘ακούσει’  μια  δισύλλαβη  Ιταλική  λέξη  που  την  έχουμε  χωρίσει  στα  δυο,  μυστικά,  και την  φωνάζουν  συγχρόνως  2  ομάδες  παιδιών

 

Ø Εκμάθηση  Ιταλικού  τραγουδιού  “Marina  Marina

Ø Χειροτεχνικές  κατασκευές  με ποικίλα  υλικά  για την  κατανόηση  και  τον  συνδυασμό  αριθμητικών  επιθέτων και  ουσιαστικών  (Un  elephante  /  Tre  Leoni )

 

Ø Η  βοηθός  συνεχίζει  την  κατασκευή  των  καρτελών  με  ζωγραφισμένα  αντικείμενα  και   την  αναγραφή  της  ονομασίας  τους,  με  αφόρμηση  από  τα  παιχνίδια  γλώσσας  στον  Η/Υ,  όπου  τα παιδιά  συνεχίζουν  με  εξατομικευμένο  ρυθμό  την  μετάβαση από  το  ένα  επίπεδο  σε  άλλο 

 

Ø Τα  παιδιά  ζητάνε  να  μάθουν  αριθμούς  και μετά  το  6

Ø Fra  Martino”  Ένα   τραγούδι  που  το  ξέρουμε  ήδη  στα  ελληνικά

 

Ø Φύλλο  εργασίας  -  μικτή κατασκευή  -  για τις  4  εποχές  με  έμφαση  στην  Άνοιξη:  Primavera

Ø Εμπλουτισμός  των  μικρών  διαλόγων που ήδη  γνωρίζουν:   Buongiorno  signiorina +  όνομα  του  φίλου  τους      --  Come  stai?  --  Molto  bene!

Ø Παιχνίδι  κινητικότητας  με  χρώματα  : Verde,  Rosso,  Giallo,  Blu  (κάποια  παιδιά  τα  γνωρίζουν ήδη  από  το  παιχνίδι  στο  CDrom )

 

Ø Τα  παιδιά  ‘παίζουν  Ιταλικά’  στις  ελεύθερες  δραστηριότητες  και αυτό  μας  οδηγεί  στο  να  συστηματοποιήσουμε  περισσότερο  τους  διάλογους:  --   Permesso--Avanti, avanti  --  Buongiorno  signiorina  Irini  --  Buongiorno  signor  Dimitris  ---  PIACERE  --  Come  stai?  --Molto  bene.  E  tu?  -- Anchio  molto bene!

Ø Διατάξεις  αντικειμένων,  ομαδοποιήσεις,  αρίθμηση,  πρόσθεση, αφαίρεση  από  το  1  έως  το  12  με  αφόρμηση   συμβάντα  της τάξης  (γενέθλια  της  Μαρίας)   και  ενθάρρυνση  για δημιουργικές  βιωματικές  καταστάσεις  (μεγάλη  κατασκευή  χώρου  της  Σωτήρχου)

 

Ø Κάρτες  επαναληπτικής  αξιολόγησης  των  δραστηριοτήτων   του  Cdrom

Ø Χρώματα  στον  Η/Υ  - ένα  από  τα  παιχνίδια -  :  AzzuroNeroBiancoMarrone, Rosa, Rosso, Arrancione, GrigioGialloViolaVerde

Ø Κατασκευή  πίνακα  αναφοράς  Χρωμάτων  στη  Τάξη – Παιχνίδι με  τον  πίνακα:  να  φέρουν  ένα  αντικείμενο  στο  ζητούμενο  χρώμα από τη  βοηθό  και  να  το  ονομάσουν

 

Ø Φύλλο εργασίας  :  Εποχές,  Φθινόπωρο  Χειμώνας  - Η  αντίστοιχη μουσική του Ιταλού  συνθέτη  Vivaldi

Ø Δραματοποίηση  με  καρτέλες  μιας  Ιταλικής  ρίμας:  CAINO (Filastrocca  per  la  notte)

Ø Παρουσίαση  πασχαλινών  εθίμων  της  Λιθουανίας – χώρας  προέλευσης  της  βοηθού-   σύγκριση  με  τα δικά  μας ,  διαπίστωση  κοινών  σημείων (ημέρα  των  Βαΐων)

Ø Διακοπές  του  Πάσχα  19-25  Απριλίου

 

Ø Επανάληψη  όλων  όσων  έχουμε  μάθει.  Μείωση  των  Ιταλικών από  2  σε  1  ώρα   την  ημέρα   λόγω της  παράλληλης  ανάπτυξης  Project  για τους  Ολυμπιακούς  αγώνες 2004.  Αυτό  κράτησε  2  εβδομάδες

Ø Νέο  τραγούδι  -  FIORE -  τα  παιδιά  ζητάνε  νέες  καρτέλες  για  να  το  μάθουνε  παίζοντας

 

Ø Παιχνίδι  χρωμάτων  με  το  ‘αλεξίπτωτο’ :     α./  ένα  παιδί  στη  μέση  πετά  μια  μπάλα  σε  ένα  χρώμα  και  ρωτά:  --  Que  colore  e?   Ένα   άλλο  πιάνει  τη  μπάλα  και  επιστρέφοντας  την  απαντά:  --  E  rosso   κτλ β./ Όλα τα  παιδιά  του  κύκλου διαδοχικά πιάνουν  το  αλεξίπτωτο  με  το  αριστερό  χέρι , το σηκώνουν  και  με  το  δεξί  δείχνουν τα  2  χρώματα  που  βρίσκονται  μπροστά  τους και λένε:  e  Giallo  e  Verde

Ø Το  Ουράνιο  Τόξο,  παιχνίδι:  με  φόδρες  στα  6  χρώματα  του  ουράνιου τόξου,  ένα  ένα  παιδί  τρέχει στο  χώρο και  έπειτα  λέει:  Io  sono  arrancione  …io  sono  blu..  τελειώνουν   και οι  6  μαζί  στη  σειρά  λέγοντας:   tutti  insieme  siamo  larcobaleno:  όλοι  μαζί  είμαστε  το  ουράνιο  τόξο!

 

Ø Συζήτηση  με την  βοηθό και  τη  τάξη για  τις  δραστηριότητες  που θα  θέλαμε   να  παρουσιάσουμε  σε  γονείς  και  φίλους  μας.  Τις συναποφασίσαμε και έτσι  δουλέψαμε  για  2  βδομάδες  για τον  γενικό  συντονισμό  και  τη  ροή  της  όλης  παρουσίας  που  σχεδιάσαμε.

 

Ø Πραγματοποίηση  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ  ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  με  ποικίλες  αναφορές  στην  Ιταλία επειδή  μαθαίνουμε  τη  γλώσσα  της  …  στην  Λιθουανία  λόγω  προέλευσης  της  βοηθού  από  εκεί …  και  της  Ελλάδας  γιατί   Έλληνες  είμαστε.

 

 

 

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ  ΚΑΠΑΡΕΛΛΙΟΥ   -     KINDERGARTEN OF  KAPARELLI