Τίτλος : Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
με Η/Υ για παιδιά 5-9 χρόνων .
Διάρκεια : Από 1995 - 96 έως 1997-98
Υποστήριξη - Χρηματοδότηση : Ευρωπαϊκή
Ένωση με εθνικό φορέα το Ι.Κ.Υ.
Συμμετέχοντες: Elise Smiths Skole - DN
ως εταιρικό , Stjaerskolen - DN ως
εταιρικό, di
Bosco Chiesanuova -IT ως εταιρικό , Duns Primary School
- SC ως εταιρικό , Νηπιαγωγείο
Καπαρελλίου GR ως
συντονιστικό.
Περιεχόμενο :
1ου Χρόνου : Η γνώση του
άμεσου σχολικού περιβάλλοντος και
της ζωής των παιδιών .
2ου Χρόνου : Η γνώση της
ευρύτερης περιοχής με τα ήθη
και τα έθιμά της , στη οποία
ζουν και υπάρχουν τα παιδιά . Μια
συλλογή καιρικών φαινομένων σε
συγκριτική βάση συμπλήρωσε το
βιβλίο του δεύτερου χρόνου.
3ου Χρόνου : Η γνώση και
παρουσίαση της χώρας τους μέσα
από σημαντικά πρόσωπα , τοποθεσίες
, ιδέες και οτιδήποτε μπορεί
να χαρακτηρίζει μια χώρα . Μια
συγκριτική συλλογή διατροφικών
συνηθειών απετέλεσε επίσης μέρος
του τρίτου βιβλίου της σύμπραξης.
Εκτενή ερωτηματολόγια αξιολόγησης
της ανάπτυξης του προγράμματος
συμπληρώθηκαν και τα τρία χρόνια
από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.
Ο στόχος μας είναι : Μέσω των
3 χρόνων αυτού του προγράμματος ,
τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν
ότι είναι μέλη μιας ευρύτερης
εκπαιδευτικής κοινότητας , στην
οποία μπορούν να έχουν την
δική τους μικρή παρέμβαση ,
εκφράζοντάς την μέσα από
ποικίλες δραστηριότητες και
μέσα από ένα νέο εργαλείο
δουλειάς στο σχολείο τους ,
αυτό του Η/Υ και γενικότερα
των νέων τεχνολογιών.
Η εκπαιδευτική μας διαδικασία :
Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν
στο πρόγραμμα είχαν μια
εξοικείωση με τον Η/Υ εφ’ όσον
αυτός αποτελεί ένα μέρος της
σχολικής τους ζωής , εμπλουτίζοντας
τις ‘ γωνιές εργασίας ‘ με μια
ακόμη ... αυτήν του Η/Υ , προσφέροντας
έτσι στα παιδιά μια καθημερινή
δεκάλεπτη επαφή . Ο Η/Υ που
χρησιμοποιούν είναι ένας 386 DX /
40 MHz PC με μια έγχρωμη οθόνη
SVGA , και έναν εκτυπωτή HP 550 C. Τα
γραφικά και το κείμενο γίνονται
στην εφαρμογή του Paintbrush Win 3,1.
Γονείς : Σε μια προγραμματισμένη
συνάντηση γονέων έγινε εκτενής
αναφορά και ενημέρωση του
περιεχομένου του προγράμματος
καθώς και των επιδιωκόμενων
στόχων βραχυπρόθεσμων και
μακροπρόθεσμων. Η αποδοχή ήταν
καθολική και εκδηλώθηκε η επιθυμία
να βοηθήσουν άμεσα ή έμμεσα
όπου χρειαζόταν.
Παιδιά : Η πρώτη επαφή των
παιδιών με το πρόγραμμα έγινε
μέσω φωτογραφιών , έργων ζωγραφικής
και ενός βιβλίου από τα
εταιρικά σχολεία . Σ’ ένα
χάρτη προσδιορίσαμε τις χώρες
και τις πόλεις με τα σχολεία
της σύμπραξης.. Σ΄αυτά τα
σημεία βάλαμε τις εθνικές
σημαίες των κρατών έχοντας έτσι
ένα γρήγορο στίγμα τους στον
ευρωπαϊκό χώρο. Ακολούθησε διεξοδική
συζήτηση πάνω στα θέματα -
ενότητες με τα οποία μπορούσαμε
να ασχοληθούμε. Για να έχουν
τα παιδιά ένα ‘άμεσο άγγιγμα
‘ στα θέματα σχεδιάσαμε
επισκέψεις στα κατάλληλα μέρη ,
μιλήσαμε με ανθρώπους ειδικούς
οι οποίοι βοήθησαν στην
κατανόηση του αντικειμένου , τραβήξαμε
φωτογραφίες, και σλάιτς . Πόστερς
και βίντεο βοήθησαν να γίνουν
νέες παρατηρήσεις , συζητήσεις και
τροποποιήσεις.
Ειδικότερα η παιδαγωγική
διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι :
πρώτο επίπεδο : Η βιωματική
εμπειρία του θέματος .
δεύτερο επίπεδο : Ο
μετασχηματισμός της εμπειρίας
σε λεκτικό και νοητικό επίπεδο.
τρίτο επίπεδο : Η εικονική
καταγραφή στον Η/Υ της ήδη
υπάρχουσας εμπειρίας .
Τα κείμενα και των τριών
βιβλίων που έφτιαξαν τα
παιδιά είναι αποτέλεσμα συλλογικής
προσπάθειας , όπου η νηπιαγωγός
προσπάθησε να μεταφέρει όχι μόνο
τις λέξεις και τα νοήματα των
παιδιών αλλά όλο το πνεύμα
και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα
που πάντοτε υπάρχει εκεί όπου
η χαρά με την δημιουργία και
την γνώση συναντιούνται.
Στόχος : ¨Ένα εκπαιδευτικό
λογισμικό για ηλικίες 4 - 6 ετών
βασισμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα
της προσχολικής εκπαίδευσης .
Περιεχόμενο : Γραφικές ασκήσεις
βασισμένες στους 5 προαναφερθέντες
τομείς του ελληνικού νηπιαγωγείου.
Διάρκεια : 1997 - 98 .
Εδώ είναι το σχέδιο - τα παιδιά θέλησαν να είναι στον Η/Υ - καθώς και το ποίημα , ένα Λίμερικ : είδος αστείου , μικρού ποιήματος για μικρά παιδιά που ριμάρει αα ββ α .
« Ένα χαμόγελο για την Ευρώπη »
Ας πάμε μια βόλτα
Να φάμε καμιά κότα
Να πιούμε και να φάμε
Το κόσμο να χαιρετάμε
Σκοτία , Δανία , Ιταλία όλες μια πόρτα.
Ο οποίος συνδέεται με
την τοπική ιστορία της
ευρύτερης περιοχής μας !!! Ο μόνος
τρόπος να ανακαλύψετε πώς είναι
δυνατόν να συμβαίνει , είναι
να έρθετε και να μας δείτε
... στο τέλος αυτής της
σχολικής χρονιάς.