4. Τα  προγράμματα - οι  δραστηριότητές   μας.

α. Ένα  ευρωπαϊκό  πρόγραμμα   -  Σωκράτης - Κομένιους

Τίτλος : Ένα  εκπαιδευτικό  πρόγραμμα  με  Η/Υ  για  παιδιά  5-9  χρόνων .
Διάρκεια :  Από  1995 - 96   έως  1997-98
Υποστήριξη - Χρηματοδότηση  : Ευρωπαϊκή  Ένωση  με  εθνικό  φορέα  το  Ι.Κ.Υ.
Συμμετέχοντες:  Elise  Smiths  Skole  -  DN ως εταιρικό , Stjaerskolen - DN ως  εταιρικό,  di  Bosco  Chiesanuova  -IT ως  εταιρικό ,  Duns  Primary  School  -  SC  ως  εταιρικό ,  Νηπιαγωγείο  Καπαρελλίου    GR   ως  συντονιστικό.

Αξιολόγηση  Α'  έτους 1995-6

Αξιολόγηση  B'  έτους 1995-6

Αξιολόγηση  Γ'  έτους 1995-6


Περιεχόμενο : 
1ου  Χρόνου  :  Η  γνώση  του  άμεσου  σχολικού  περιβάλλοντος και  της  ζωής  των  παιδιών  .
2ου  Χρόνου :  Η  γνώση  της  ευρύτερης  περιοχής  με  τα  ήθη  και  τα  έθιμά  της , στη  οποία  ζουν  και  υπάρχουν  τα  παιδιά . Μια  συλλογή  καιρικών  φαινομένων  σε  συγκριτική  βάση  συμπλήρωσε  το  βιβλίο  του  δεύτερου  χρόνου.
3ου  Χρόνου :  Η  γνώση  και  παρουσίαση  της  χώρας   τους μέσα  από  σημαντικά  πρόσωπα  ,  τοποθεσίες ,  ιδέες  και  οτιδήποτε  μπορεί  να  χαρακτηρίζει  μια  χώρα .  Μια  συγκριτική  συλλογή  διατροφικών  συνηθειών  απετέλεσε  επίσης  μέρος του  τρίτου  βιβλίου  της  σύμπραξης.
Εκτενή  ερωτηματολόγια  αξιολόγησης  της  ανάπτυξης  του  προγράμματος  συμπληρώθηκαν  και  τα  τρία  χρόνια  από  τους συμμετέχοντες  εκπαιδευτικούς.
Ο  στόχος  μας  είναι :  Μέσω  των 3  χρόνων  αυτού  του  προγράμματος ,  τα  παιδιά  να  συνειδητοποιήσουν  ότι  είναι  μέλη  μιας  ευρύτερης  εκπαιδευτικής  κοινότητας ,  στην  οποία  μπορούν  να  έχουν  την  δική  τους  μικρή  παρέμβαση ,  εκφράζοντάς  την  μέσα  από    ποικίλες  δραστηριότητες   και  μέσα  από  ένα  νέο  εργαλείο  δουλειάς  στο  σχολείο  τους  ,  αυτό  του  Η/Υ  και  γενικότερα  των  νέων  τεχνολογιών.
Η  εκπαιδευτική  μας  διαδικασία :  Όλα  τα  παιδιά  που  συμμετείχαν   στο  πρόγραμμα   είχαν  μια  εξοικείωση  με  τον  Η/Υ  εφ’ όσον  αυτός  αποτελεί  ένα  μέρος  της  σχολικής  τους  ζωής  ,  εμπλουτίζοντας τις  ‘ γωνιές  εργασίας ‘  με  μια  ακόμη ... αυτήν  του  Η/Υ ,  προσφέροντας  έτσι  στα  παιδιά  μια  καθημερινή  δεκάλεπτη  επαφή .   Ο  Η/Υ  που  χρησιμοποιούν  είναι  ένας  386  DX /  40  MHz  PC  με  μια  έγχρωμη  οθόνη  SVGA ,  και  έναν  εκτυπωτή  HP 550 C. Τα  γραφικά  και  το  κείμενο  γίνονται  στην  εφαρμογή  του  Paintbrush    Win 3,1.
Γονείς :  Σε  μια  προγραμματισμένη  συνάντηση  γονέων  έγινε  εκτενής  αναφορά  και  ενημέρωση  του  περιεχομένου  του  προγράμματος  καθώς  και  των  επιδιωκόμενων  στόχων  βραχυπρόθεσμων  και  μακροπρόθεσμων.  Η  αποδοχή  ήταν  καθολική  και εκδηλώθηκε  η  επιθυμία  να  βοηθήσουν  άμεσα   ή  έμμεσα  όπου  χρειαζόταν.
Παιδιά :  Η  πρώτη  επαφή  των  παιδιών  με  το  πρόγραμμα  έγινε  μέσω  φωτογραφιών , έργων  ζωγραφικής   και  ενός  βιβλίου  από  τα  εταιρικά  σχολεία  .  Σ’  ένα  χάρτη  προσδιορίσαμε  τις  χώρες  και  τις  πόλεις  με  τα  σχολεία  της  σύμπραξης..  Σ΄αυτά   τα  σημεία   βάλαμε  τις  εθνικές  σημαίες  των  κρατών  έχοντας  έτσι  ένα  γρήγορο  στίγμα   τους  στον  ευρωπαϊκό  χώρο. Ακολούθησε  διεξοδική  συζήτηση πάνω  στα  θέματα  -  ενότητες  με  τα  οποία  μπορούσαμε  να  ασχοληθούμε.  Για   να  έχουν  τα  παιδιά   ένα  ‘άμεσο  άγγιγμα  ‘  στα  θέματα  σχεδιάσαμε  επισκέψεις  στα  κατάλληλα  μέρη ,  μιλήσαμε  με  ανθρώπους  ειδικούς  οι  οποίοι  βοήθησαν  στην  κατανόηση  του  αντικειμένου , τραβήξαμε  φωτογραφίες,  και  σλάιτς .  Πόστερς  και  βίντεο  βοήθησαν  να  γίνουν  νέες  παρατηρήσεις ,  συζητήσεις  και  τροποποιήσεις.
Ειδικότερα  η  παιδαγωγική  διαδικασία  που  ακολουθήθηκε  είναι :
πρώτο επίπεδο : Η  βιωματική  εμπειρία  του  θέματος .
δεύτερο  επίπεδο :  Ο  μετασχηματισμός  της  εμπειρίας  σε   λεκτικό  και  νοητικό  επίπεδο.
τρίτο  επίπεδο :  Η  εικονική  καταγραφή  στον  Η/Υ  της  ήδη  υπάρχουσας  εμπειρίας .
Τα  κείμενα  και  των  τριών  βιβλίων   που  έφτιαξαν  τα  παιδιά  είναι  αποτέλεσμα  συλλογικής προσπάθειας ,  όπου  η  νηπιαγωγός  προσπάθησε  να  μεταφέρει  όχι  μόνο  τις  λέξεις  και  τα  νοήματα  των  παιδιών  αλλά  όλο  το  πνεύμα  και  την  περιρρέουσα  ατμόσφαιρα  που  πάντοτε  υπάρχει  εκεί   όπου  η  χαρά  με  την  δημιουργία  και  την  γνώση  συναντιούνται.
 

β. Μια  συνεργασία  με  το  εργαστήριο  πληροφορικής  του  παιδαγωγικού  τμήματος  του  Πανεπιστημίου  Πατρών.

Στόχος :  ¨Ένα   εκπαιδευτικό  λογισμικό  για   ηλικίες  4 - 6  ετών βασισμένο  στο  αναλυτικό  πρόγραμμα  της  προσχολικής  εκπαίδευσης  .
Περιεχόμενο :  Γραφικές  ασκήσεις   βασισμένες  στους  5  προαναφερθέντες  τομείς του  ελληνικού  νηπιαγωγείου.
Διάρκεια :  1997 -  98 .
 

γ. Η  συμμετοχή  μας  σε  ένα  διαγωνισμό  για  την  Ευρώπη ,  με  ζωγραφική  και  ποίηση.

Εδώ  είναι  το  σχέδιο  - τα  παιδιά  θέλησαν  να  είναι  στον  Η/Υ -  καθώς  και  το  ποίημα  ,  ένα  Λίμερικ  :   είδος  αστείου ,  μικρού  ποιήματος  για  μικρά  παιδιά  που  ριμάρει    αα ββ α .

   

« Ένα  χαμόγελο  για  την  Ευρώπη »

Ας  πάμε  μια  βόλτα

Να  φάμε  καμιά  κότα

Να  πιούμε  και  να  φάμε

Το  κόσμο  να  χαιρετάμε

Σκοτία  , Δανία  ,  Ιταλία  όλες  μια  πόρτα.  

 

δ. Μια   σχολική  παράσταση  σχετικά  με  το  μύθο  της  Ευρώπης  :

Ο  οποίος  συνδέεται  με  την  τοπική  ιστορία   της  ευρύτερης  περιοχής  μας !!!  Ο  μόνος  τρόπος  να  ανακαλύψετε  πώς  είναι  δυνατόν  να  συμβαίνει  ,  είναι  να  έρθετε  και  να  μας  δείτε  ...  στο  τέλος  αυτής  της  σχολικής  χρονιάς.

mainpage.gif (1727 bytes)