Δυο σχολεία.. Δυο καλλιτέχνες … Gaudi και Φασσιανός. Τι ξέρουμε γι’ αυτούς; Τι θα μας άρεσε να γνωρίσουμε γι’ αυτούς; Να δούμε, να αγγίξουμε, να φτιάξουμε, να μάθουμε γι’ αυτούς μέσα από τα ‘μάτια’ των εταίρων μας. Οι Ισπανοί μαθητές θα μάθουν για αυτόν τον μεγάλο αρχιτέκτονα μέσα από επισκέψεις σε θεματικά πάρκα και σε φημισμένα κτίρια του στην Βαρκελώνη. Οι Έλληνες μαθητές χρησιμοποιώντας κυρίως το διαδίκτυο θα γνωρίσουν τον Έλληνα ζωγράφο. Θα ανακαλύψουν αρκετά από τα έργα του, θα επισκεφτούν διαδικτυακές εκθέσεις ζωγραφικής, θα εξοικειωθούν με κάποιες από τις τεχνικές του. Όλες αυτές οι αρχικές δραστηριότητες αλλά και όσες άλλες προκύψουν από τους μαθητές στόχο έχουν τα δυο σχολεία να έρθουν πιο κοντά με κοινές πρακτικές και παράλληλους σχεδιασμούς έχοντας ως κοινό παρανομαστή την τέχνη, μέσα από ένα διαδραστικό τρόπο που θα στηρίζεται στην οπτική του άλλου εταίρου. Πώς δουλέψαμε.. Αρχικά ανταλλάξαμε παρουσιάσεις που αφορούσαν το σχολικό περιβάλλον μας με σκοπό μια καλύτερη γνωριμία των 2 εταίρων. Φτιάξαμε μια βάση δεδομένων με έργα και πληροφορίες για τον Φασσιανό που βρήκαμε στο διαδίκτυο. Μαζί με τα παιδιά την διερευνήσαμε και επιλέξαμε έργα που τους άρεσαν καθώς και στοιχεία για να φτιάξουμε μια σύντομη βιογραφία. Σύντομη γιατί ο στόχος ήταν να συγκρατήσουν 4-5 πράγματα σημαντικά από την ζωή του καλλιτέχνη και να εξοικειωθούν με μια τεχνική του, που τα παιδιά μόνα τους επέλεξαν, αυτήν της απεικόνισης σε προφίλ. Πειραματίστηκαν πάνω σε αυτό το στυλ, ατομικά σε χαρτί και στον Η/Υ. Έτσι έφτιαξαν ομαδικά μια βιογραφία του και έμαθαν να την αφηγούνται. Έπειτα διάλεξαν το αγαπημένο τους έργο και προσπάθησαν να φτιάξουν ένα ίδιο επιλέγοντας τα 3 αγαπημένα χρώματα του ζωγράφου. Επισκεφτήκαμε το σταθμό του μετρό στο Μεταξουργείο, για να γνωρίσουν από κοντά 2 έργα τοίχου του Φασσιανού και δημιουργήσαμε ένα slideshow παρουσιάζοντας πώς τα παιδιά δούλεψαν για τα παραπάνω. Η ομάδας εργασίας σχεδίασε και πραγματοποίησε μια παρουσίαση της πορείας αυτού του σχεδίου σε ολόκληρο το σχολείο. Με όλο αυτό το υλικό φτιάξαμε μια γωνιά για τον ζωγράφο στην βιβλιοθήκη του σχολείου για όλους τους επισκέπτες. Με την πάροδο του χρόνου η τεχνική του προφίλ έγινε τόσο δημοφιλής μεταξύ των μαθητών που σχεδόν μόνοι τους δημιούργησαν ένα άλμπουμ χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και άλλα υλικά. Σε μια σχολική συνάντηση γονέων τα παιδιά τους έκαναν μια παρουσίαση του προγράμματος αυτού. Στείλαμε στους Ισπανούς εταίρους μας ψηφιακά σχέδια που αφορούσαν τον ζωγράφο μέσω διαδικτύου. Τα παιδιά διερευνώντας ολοένα και περισσότερο τις επιλογές και τα εργαλεία του Paint κατόρθωσαν να μάθουν να μεγαλώνουν, να μικραίνουν τα σχέδιά τους, να τα αντιγράφουν, να τα επικολλούν και αυτό που πραγματικά τους ενθουσίασε ήταν η αναστροφή που μπόρεσαν να κάνουν στα πρόσωπα προφίλ που είχαν φτιάξει. Οι Ισπανοί μαθητές μας έστειλαν άλλη μια παρουσίαση με έργα του Gaudi. Ήταν άκρως εντυπωσιακή και τα παιδιά αφού παρατήρησαν προσεκτικά και συνειδητοποίησαν το στυλ του αρχιτέκτονα, έφτιαξαν τα δικά τους σπίτια. Μέσα από αυτή τη διαδικασία διέκριναν δυο κοινά χαρακτηριστικά στους 2 καλλιτέχνες: Gaudi και Φασσιανός αγαπούν το μπλε χρώμα και τις καμπύλες. Το σχέδιο κλείνει με ένα παιχνίδι ομάδων στην Εθνική πινακοθήκη: Κόκκινη ομάδα: Ψάξε και βρες πόσοι πίνακες έχουν προφίλ απεικόνιση Μαύρη ομάδα: πόσα έργα του ζωγράφου υπάρχουν, Μπλε ομάδα: πόσα έργα θυμίζουν τις καμπύλες του Gaudi, μια επίσκεψη του Αλέκου Φασσιανού στο σχολείο μας (?)και μια συνολική έκθεση έργων όσων οι μαθητές έφτιαξαν φέτος στο σχολείο μας. Πηγή περαιτέρω ανατροφοδότησης αυτού του προγράμματος είναι η ιστορία Το Καμπυλοχώρι - που έφτιαξαν τα παιδιά με τους μαθητές της Α΄ τάξης του Δημοτικού στο Καπαρέλλι. Στο Νηπιαγωγείο μας, έφτασε Σεπτέμβρη ‘08 το δέμα με τις εργασίες των Ισπανών μαθητών που έφυγε τον Μάιο! από την χώρα τους. Δεκέμβρης ’08 μια διάκριση ήρθε από τα E-learning Awards 2008
|
etwinning project 2007 –2008
Col-legi Verge de les Neus - Spain Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου - Ελλάδα |